VVD werkbezoek bouwend Nederland: Duurzaamheid

De VVD was met 3 mensen goed vertegenwoordigd bij het bezoek aan Huis Doorn op uitnodiging van Bouwend Nederland, in het teken van duurzaamheid en bouwen.

Na een hartelijk ontvangst op Huis Doorn werden we eerst bijgepraat over de laatste ontwikkelingen met betrekking tot het Museum Huis Doorn. Gelukkig is hier te zien dat bezuinigingen niet het einde betekenen. Er zijn veel nieuwe ontwikkelingen qua renovatie van het garagegebouw en de geplande aanbouw van een nieuwe kas, als de inhoudelijke voorbereiding op de herdenking van WO 1.

Daarna was het de beurt aan Bouwend Nederland die de aanwezige politieke partijen voorhield dat er veel te bereiken is door samenwerking met de locale aannemers op het gebied van het verbeteren van de isolatie van woningen, zonnepanelen e.d. Dan komt er echt vaart in de Duurzaamheid in de Utrechtse Heuvelrug. Over en weer zijn ideeen, wensen en mogelijkheden gedeeld om de burgers van Utrechtse Heuvelrug te helpen om met hun eigen woning zowel confortabeler als energiezuiniger om te gaan. Het was een inspirerende bijeenkomst met hopelijk een vervolg in de beoogde samenwerking.

Roelof te Velde
Kandidaat-raadslid (8)