VVD (kandidaat-)fractie bezoekt landgoed

Nadat eerder werd gesproken met eigenaren van een bungalowpark en een manege, trokken de kandidaat-leden van de beoogde toekomstige VVD fractie naar landgoed Sandenburg.

We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar/beheerder de Heer Van Lynden Van Sandenburg die ons de lange geschiedenis van dit 600 hectare landgoed uiteenzette. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Sandenburg

Uit het plezierig gesprek bleek eens temeer dat het onderhouden van een dergelijk landgoed enorm veel paralellen heeft met het leiden van een onderneming, inclusief alles dat daar zoal bij komt kijken. De Heer Van Lynden zette duidelijk uiteen dat de financiĆ«le bijdrage vanuit de overheid in de vorm van subsidies(onder voorwaarden, voor landschap-beheer) enorm helpt bij het in stand houden van een soortgelijk erfgoed, maar dat dit in de toekomst niet ondenkbaar minder kan worden. Om dergelijke landgoederen niet verloren te laten gaan,  vergt veel flexibiliteit in het bedenken van alternatief gebruik. Tevens kan daar een taak van de overheid liggen om eventuele oplossingen niet bij voorbaat af te wijzen. Sterker nog, juist de Utrechtse Heuvelrug kenmerkt zich door de rijkelijke aanwezigheid van dergelijke landgoederen ( en buitens) en we moeten er vooral voor zorgen dat dit voor de toekomst behouden blijft.

VVD kandidaatsfractie
Utrechtse Heuvelrug