Waterschap Vallei en Veluwe: Roelof te Velde (no.6) uit Maarn!

De VVD voor effectief en doelmatig waterschapsbeheer. Het Waterschap Vallei en Veluwe is ontstaan uit de recente fusie tussen Vallei en Eem en Veluwe. Daarbij is door VVD bestuurders ingezet op een besparingsdoel van Eur. 8,5 mln, dat inmiddels 10 miljoen is geworden.

Veiligheid is voor de VVD het belangrijkste thema voor het waterschap. Dus tijdige investeringen waardoor de dijken de hoogte hebben die het Rijk voorschrijft. Voldoende schoon zoet water en een goede waterafvoer bij hevige buien. Voorkomen dat we ernstige wateroverlast krijgen zoals in 1993 en 1995. Ook door burgers bij het belang van tijdige maatregelen actief te betrekken.

De VVD is voor meervoudig ruimtegebruik door het combineren van waterberging, natuur, recreatie en wonen en werken. Hiermee wordt de efficiency gediend. De VVD is dus ook voor recreatief medegebruik, zoals wandelen, fietsen, varen en vissen, op en aan het water.

Door de benodigde investeringen goed te plannen wil de VVD dat de kapitaallasten van nieuwe investeringen in principe worden gedekt door vrijvallende lasten van gedane afschrijvingen. Ook wil de VVD bij alle investeringen een kosten baten analyse voordat een investeringsbesluit wordt genomen.

Nu is Waterschap Vallei en Veluwe het op 5 na goedkoopste waterschap. De VVD wil deze positie goed bewaken door een gematigde tariefsontwikkeling, het liefst met alleen inflatiecorrectie

Stem voor Waterschap vallei en Veluwe op 18 maart a.s. op kandidaat no. 6: Roelof te Velde uit Maarn!