Florien Scager tekent het Regenboog Stembusakkoord

Gewoon jezelf kunnen zijn. Dat is toch heel normaal? De VVD Utrechtse Heuvelrug staat voor de rechten om gewoon jezelf te kunnen zijn en te houden van wie je maar wilt. Daarom tekende het Maarnse (kandidaats-)raadslid Florien Scager namens de VVD Utrechtse Heuvelrug op de avond van 7 februari het Regenboog Stembusakkoord van COC Midden-Nederland.

Daarbij was het mooi om te zien dat er veel verschillende partijen aanwezig waren om hun steun voor LHBTIQ+ rechten uit te spreken. Prachtig om te zien dat deze wensen zo breed gedragen worden in onze gemeente. Helaas werden de aanwezigen die avond ook met een andere hardere realiteit geconfronteerd. Het zien van de bekende regenboogvlag lokte klaarblijkelijk homofobische en zelfs antisemitische verwensingen die geuit werden vanaf een veilige afstand.

Een nare ervaring voor de aanwezigen, maar ook één die goed duidelijk maakt dat het werk van het COC nog lang niet klaar is en het ondertekenen van het Regenboog Stembusakkoord hard nodig is!