De rotte kiezen in Leersum

Voor velen een doorn in het oog, de “rotte kiezen” in Leersum. Maar ook andere dorpen in de Utrechtse Heuvelrug hebben helaas met verkrotting te maken. Het is voor iedereen ongewenst dat deze situatie al zo lang sleept. Met reden een hoofdpijndossier, ook voor het college. De VVD-fractie heeft wethouder Rob Jorg op 23 november naar de stand van zaken gevraagd. Het positieve bericht van de wethouder is dat er in ieder geval vorderingen worden gemaakt. Dat betreft het voormalig Knaus-gebouw aan de Hoflaan en het voormalig hotel Vogelenzang aan de Rijksstraatweg, beiden te Leersum.

Binnenkort ontvangt de Raad een collegevoorstel tot wijziging van het bestemmingsplan van het Knaus-gebouw. Als dat wordt aangenomen is er een belangrijke stap gezet. De huidige eigenaar van het Knaus-gebouw heeft op verzoek van de gemeente platen voor de kapotte ramen geplaatst. Hierdoor is het pand voor onbevoegden nu niet meer toegankelijk. Over het gesloopte pand Vogelenzang meldt de wethouder dat ook hier een oplossing is gevonden. Hierdoor, is de verwachting, dat de werkzaamheden op redelijk korte termijn kunnen worden hervat. Helaas kon de wethouder geen data noemen.

De VVD-fractie houdt de vinger aan de pols!