Mantelzorgers verdienen een bloemetje

Mantelzorgers zijn het cement van de samenleving. De VVD fractie zet nu voor de 3de keer mantelzorgers nog een keer extra in het zonnetje tijdens de week van de mantelzorg. Jacques Maas en Tim Rooijakkers gingen Zaterdag 9 November met een volle auto vol boeketten en kaartjes de gemeente door. Via Facebook en Twitter riepen we eerder onze inwoners op om mensen door te geven die aan mantelzorg doen.

Opvallend was dat de meeste totaal verrast aangaven geen gebruik te maken van het mantelzorg compliment van de gemeente. Bescheidenheid speelt daarbij naar ons inzicht een rol. We spraken een man die al 20 jaar de tuin deed voor zijn bejaarde buurvrouw. Zijn vrouw deed haar was en ze zochten haar regelmatig op nu ze in een verpleegtehuis woont .
De man gaf aan, maar ik ben toch geen mantelzorger? Nou wij vonden het erg leuk om dit soort mensen nu eens in het zonnetje te zetten met een leuk kaartje en een bos bloemen . In Driebergen troffen we een dame die ontzettend veel deed als mantelzorger. We hebben onze waardering naar haar uitgesproken want zoals hierboven gezegd zijn dit soort mensen het cement die onze samenleving bij elkaar houdt.

We hebben een mooie ronde gemaakt door de gemeente en veel blije mensen getroffen. We willen de opgevers ook van harte bedanken voor de tips.

Gegroet,
Jacques Maas