VVD vraagt aandacht voor bouw ontwikkelingen Leersum en Maarn

VVD gemeenteraadsleden Han Guillaume en Evert de Boer vragen aandacht voor de bouwontwikkelingen in Leersum en Maarn. Vooral in Leersum zijn een aantal panden ‘’zwarte vlekken’’ die een doorn in het oog zijn. De VVD heeft hier al vaker aandacht voor gevraagd en stelt opnieuw vragen tijdens de open agenda ruimte op 19 sept. Zie hier de vragen:

De VVD wil op 19 september bij de open agenda Ruimte de volgende vraag aan het college stellen.

In de gemeente Utrechtse Heuvelrug is op dit moment een aantal woningbouwactiviteiten. Aan nieuwe woonruimte bestaat in onze gemeente immers grote behoefte. Dat het college er veel aan doet om aan deze vraag te voldoen, hierover zijn wij als VVD verheugd. Echter, zonder compleet te willen zijn, verloopt een aantal bouwinitiatieven heel traag en/of maken geen zichtbare vordering. Voorbeelden hiervan zijn:

1 De sloop en nieuwbouw van het oude Knaus gebouw aan de Hoflaan te Leersum. Hier is geen voortgang te zien.
2 De sloop en nieuwbouw van het voormalig hotel Vogelenzang (plus het aanliggend pand) aan de Rijksstraatweg te Leersum. Hier is een begin gemaakt van de sloop, maar is al maanden geen vordering van het werk te zien.
3 De firma Knaus Caravans aan de Rijksstraatweg te Leersum is onlangs gestaakt. Hierdoor is een open ruimte in het centrumgebied van Leersum ontstaan.

4 Bebouwing op het Buntplein te Maarn. Ook hier zijn geen bouwactiviteiten te zien.

Wij willen in relatie tot bovenstaande (en eventueel andere locaties in onze gemeente waar geen vorderingen te zien zijn) geïnformeerd worden over het volgende:
- Deelt het college onze zorgen over de afnemende kwaliteit van de woonomgeving door bijvoorbeeld vervallen panden, half gesloopte panden, opengevallen ruimtes?

- Kan het college ons informeren over de stand van zaken betreffende de hierboven genoemde locaties (en andere nieuwbouwinitiatieven in onze gemeente waar geen -zichtbare- vorderingen te zien zijn)

- Wat kan/wil het college doen teneinde op zo kort mogelijke termijn deze situatie te verbeteren?
- En de raad hierover tussentijds te informeren.