VVD- stelt vragen over alcoholbeleid sportclubs nav overtreding

VVD-raadslid Tim Rooijakkers maakt samen met Peter van Kranenburg en Karin Oyevaar een ronde langs de sportclubs, samen hebben ze al zo’n 15 clubs bezocht en er staan er nog verschillende op de planning. Tijdens deze ronde passeren er allerlei onderwerpen de revue waaronder de nieuwe Btw-regeling, duurzaamheid, maar ook dus het alcoholbeleid.

Onlangs kreeg de DHC een boete opgelegd vanwege het schenken aan een meerderjarige van boven de 20 waaraan geen legitimatie werd gevraagd.

Als VVD zijn we natuurlijk voor het naleven van de wetgeving maar vinden we het belangrijk dat de lokale overheid niet tegenover maar naast de sportclubs gaat staan.

De insteek van onze vragen is dan ook hoe kunnen onze boa’s sportclub helpen bij het goed uitvoeren van de wetgeving.
Mede daarom stelde raadslid Tim Rooijakkers samen met het CDA en D66 hier vragen over.

De burgemeester heeft toegezegd samen met de hockeyclubs in gesprek te gaan met de boa’s .

Daar is de VVD heel erg blij mee.

Benieuwd naar de vragen?
zie bijgaande link.