Verslag Algemene Ledenvergadering 22 mei

Op dinsdag 22 mei waren de leden van de VVD Utrechtse Heuvelrug welkom op het Tennis Center in Doorn voor de Algemene Ledenvergadering. Deze ALV stond vooral in het teken van terugblikken en bedanken. Fractievoorzitter en lijsttrekker Rob Jorg nam de leden nog eens mee terug naar de actieve campagne en het mooie verkiezingsresultaat (7 zetels!), om vervolgens te vertellen over de totstandkoming van het raadsprogramma en het beoogde college. Dat college zal, als de raad daarmee akkoord gaat op 24 mei, bestaan uit de partijen VVD, OPEN, CDA en SGP. Rob Jorg is onze kandidaat-wethouder voor de portefeuille Ruimte, Duurzaamheid, Economie en ICT. Overige kandidaat-wethouders zijn Hans Waaldijk (OPEN), Chantal Broekhuis (CDA) en Gerrit Boonzaaijer (SGP).

Voorzitter Edward Lind sprak daarna de vertrokken raadsleden Peter van der Zee en Franca Kerstens toe, om ze te bedanken voor alles wat zij de afgelopen jaren hebben betekend voor de inwoners van de Utrechtse Heuvelrug en voor de VVD. Aan het einde van de vergadering was Remco van Lunteren nog aanwezig en werd hij namens de afdeling bedankt voor zijn inzet. Van Lunteren heeft zich namelijk, op verzoek van de VVD, naast zijn drukke baan geheel vrijwillig ingezet als informateur voor de vorming van een stabiel bestuur in de gemeente Utrechtse Heuvelrug.

Tijdens de vergadering is ook nog gesproken over de laatste stand van zaken rondom de Marinierskazerne in Doorn en is vooruit gekeken naar de verkiezingen van Provinciale Staten en het Waterschap van 2019.