Remco van Lunteren informateur in Utrechtse Heuvelrug

Remco van Lunteren wordt informateur in de Utrechtse Heuvelrug. Dat gebeurt op voordracht van de VVD, die op 21 maart als grootste partij uit de stembus kwam. Van Lunteren heeft de opdracht gekregen te komen tot een stabiel bestuur met een breed draagvlak in de gemeenteraad. Hij begint zo spoedig mogelijk aan de eerste gespreksronde met de diverse raadsfracties.

In het zogenoemde duidingsgesprek van maandag 26 maart schaarde de nieuwe gemeenteraad in de Utrechtse Heuvelrug zich in meerderheid achter de opdracht aan de informateur. VVD fractievoorzitter Rob Jorg is blij dat Van Lunteren die opdracht gaat invullen: “Van Lunteren is een uitstekend bestuurder. Hij is bekend met de regio en onze gemeente en heeft de ervaring om dit proces goed te begeleiden.” Van Lunteren, woonachtig in Amersfoort, is in het dagelijks leven directeur Strategische Allianties bij UMC Utrecht. Tussen 2010 en 2015 was hij gedeputeerde voor de VVD in de provincie Utrecht, voor onder meer financiën, economie en mobiliteit.

Als er meer te melden is over de collegevorming, volgt een nieuw persbericht. 27 maart 2018 .