Detailhandelsvisie wordt vastgesteld‬

VVD Utrechtse Heuvelrug is blij dat er nu uiteindelijk een uitgewerkte detailhandelsvisie voor ligt.‬ ‪Helaas heeft het college getreuzeld om iets voor onze ondernemers en daarmee de werkgelegenheid te doen. Dit is in 2014, toen we banen nodig hadden, niet opgepakt. Gelukkig liggen er voor dit belangrijke onderwerp nu concrete plannen voor.‬ ‪De VVD Utrechtse Heuvelrug vindt dit soort visies en plannen erg belangrijk moge dat duidelijk zijn!‬

‪Dank aan alle ondernemers die hard hebben meegewerkt aan deze detailhandelsvisie, de kansen die worden benoemd die onderschrijven we als VVD. De opmerkingen die we wel nog hebben gemaakt hadden betrekking op parkeren en kansen om gemeentelijke en maatschappelijke voorzieningen, die veel bezoekers trekken op termijn ook in de winkelgebieden te vestigen.‬

‪We hopen dat hier nog meer focus op komt en dat de parkeerproblematiek en dat de verkeersborden weer snel worden terug geplaatst. Wethouder Henk Veldhuizen verzekerde VVD commissielid Tim Rooijakkers dat dit voor het toeristenseizoen zou gebeuren. Tim Rooijakkers, zelf werkzaam in de recreatie sector, gaf voor de zekerheid aan dat dit dan voor Pasen moest zijn.‬

‪De VVD heeft wel nadrukkelijk aangegeven dat ze wel graag zien dat de verbeterpuntenlijsten per dorp die voorliggen snel middels prioritering worden aangepakt. En dat de Wethouder het contact met de ondernemers zeker moet blijven onderhouden.‬ ‪De VVD zal instemmen met de voorgelegde detailhandel visie.‬