Energieambassadeur iets voor u?

Inmiddels zijn er al veel mensen in onze gemeente die zeer positieve ervaringen hebben met duurzaamheid en energie besparen. VVD-fractiewoordvoerder duurzaamheid Ron van der Laan vindt het een goede zaak als zulke ervaringen worden gedeeld, zodat zowel het milieu als wij allen met elkaar hiervan kunnen profiteren. Wellicht iets voor u?

Energieambassadeurs?

Een energieambassadeurs is een enthousiaste vrijwilliger die buurt en straatgenoten stimuleert en ondersteunt met energie besparen in de woning. Een ambassadeur benadert bewoners en maakt hen enthousiast over energie besparen.  Als het nodig is verwijst de energieambassadeur door naar partners die  verder kunnen helpen met advies en maatregelen. In Driebergen is in juni een groepje van ambassadeurs gestart. Zij organiseren o.a. informatieavonden over energie besparen en kunnen met een warmtecamera de energielekken van een woning opsporen.

Wie zoeken we?

We zoeken twee soorten ambassadeurs:

Enthousiaste bewoners die hun eigen woning willen verbeteren en het leuk vinden om dat samen met hun buren te doen.

Koplopers die in hun woning of buurt ervaring hebben met isolatie, energie besparen of energie opwekken.

Wij bieden:

Opleiding van twee avonden door de Natuur en Milieufederatie (NMU) en ondersteuning vanuit de gemeente en de NMU.

Samenwerking met een inspirerend team van mede-ambassadeurs

Informatie en verdiepingsavonden.

Wij vragen:

Vrijwillige inzet van een aantal avonden per jaar.

Goede contacten in de buurt (of ze graag willen leggen)

Aanmelden

Ziet u in uw buurt kansen? Lijkt het u wat of kent u mensen in uw omgeving die graag met buurtgenoten aan de slag gaan, of zijn? Laat het weten via: klimaatneutraal2035@heuvelrug.nl.
Bel voor meer informatie met Trees van Dijk, (0343) 56 56 00.