Verkeersmeldpunt Utrechtse Heuvelrug online!

Het viel de fractie tijdens gesprekken met inwoners op, dat men eigenlijk niet goed weet waar men met ideeën over verkeer, veiligheid en openbare ruimte heen kan. In Utrecht was er een erg succesvol meldpunt. Nu ook op de Utrechtse Heuvelrug:

Het melden van verkeersonveilige situaties, zicht belemmerend groen of simpelweg eenvoudige verbeteringen voor doorstroming, als je het niet dagelijks of wekelijks maar slechts zeer incidenteel doet is het niet altijd makkelijk het juiste gemeenteloket te vinden. Vandaar dat de VVD Utrechtse heuvelrug het initiatief heeft genomen voor een verkeersmeldpunt. Dé plek voor niet alleen opmerkingen en ideeën over verkeer, maar ook over openbare ruimte, bermen, bomen en begroeiing : www.verkeersmeldpunt-uh.nl.

Commissielid Hermannus Stegeman: ,,Een dergelijk meldpunt bestaat al enige tijd in Utrecht en is daar een succes. Hetzelfde platform hebben wij kunnen gebruiken om ook voor de Utrechtse Heuvelrug een verkeersmeldpunt in te richten. Het past bij de tijdgeest dat de politiek en ook politieke partijen zich meer faciliterend opstellen richting de samenleving."

Raadslid Evert de Boer, portefeuille verkeer&veiligheid: ,,Ik kan ter plaatse kijken, praten en inventariseren wat er mogelijk is voor de gemeente. Een melding via de website kan gelijk voorzien worden van een suggestie voor een oplossing." De lage drempel moet stimuleren dat er veel meer ideeën van de daadwerkelijke gebruikers bij de overheid op tafel komen.

Niet elk idee zal een uitvoering kunnen krijgen, kosten spelen hierin een rol en ook de visie van verkeersdeskundigen. Echter, daar waar de kosten hoog zijn en men overtuigt is van de noodzaak om tot een oplossing te komen, kan via op deze manier de raad gemakkelijker aangesloten worden voor een oplossing.

Mooi detail bij de site: u kunt ook reageren en helpen bij meldingen van anderen, waarmee echte participatie ontstaat en er mogelijk nóg betere oplossingen worden aangedragen. De site wijst zichzelf.