Ron van der Laan

Ron van der Laan woont sinds de zomer van 2007 in Leersum en daarvoor 12 jaar in Veenendaal. Hier was Ron 6 jaar lid van het VVD bestuur waar hij zich vooral bezighield met PR en communicatie. Direct na het voortgezet onderwijs trad hij in dienst bij de toenmalige Algemene Bank Nederland die begin jaren negentig fuseerde met de Amsterdam Rotterdam Bank. Na enkele jaren als account manager voor buitenlandse banken in Amsterdam gewerkt te hebben, vervolgde hij begin jaren negentig zijn loopbaan als beleggingsadviseur in Zeist. In 2001 nam Ron ontslag en trad in dienst bij een vermogensbeheerder, eerst op Schiphol en later in Hilversum. Krap twee jaar later stapte hij weer over naar de ABN AMRO Bank. Sindsdien adviseert hij zijn klanten op de Utrechtse Heuvelrug op het gebied van Inkomen & Vermogen.

Ron wil zich de komende jaren positief en enthousiast inspannen om een bijdrage te leveren aan het bevorderen van een prettige en veilige leefomgeving van de prachtige Utrechtse Heuvelrug. Ruimte om te wonen en te werken zal de insteek zijn om op langere termijn de kwaliteit te behouden. Het is telkens weer een uitdaging om hier een balans in zien te vinden. We bezitten prachtige bossen en landerijen, mooie dorpskernen en een levendige en betrokken bevolking die graag bereid is de handen uit de mouwen te steken. De overheid kan en moet een terughoudende rol spelen en zich beperken tot haar kerntaken en deze zo goed mogelijk uitvoeren tegen de laagste kosten. Belastingen moeten daarom wat mij betreft niet meer automatisch stijgen. Minder belasting betekent minder inkomen voor de overheid maar des te meer blijft er beschikbaar voor de burgers zelf om eigen keuzes te maken.

Bekijk het filmpje van Ron over Veiligheid in onze samenleving: