Bomen planten met geld van VVD donaties

Ook de VVD reageerde geschokt en aangedaan op de valwind en alle schade die het heeft aangericht in Leersum. Op initiatief van Florien Scager, is er binnen de VVD een actie opgezet om geld in te zamelen voor het herplanten van bomen in Leersum.

Woensdag 23 februari gingen de eerste bomen de grond in. Peter Charvat plantte met zijn mannen de 2 Westerse netelbomen in de grond. Als locatie is gekozen voor het grasveld bij basisschool de Hoeksteen.

De gemeente Utrechtse Heuvelrug heeft geassisteerd in het vinden van een plaats en het kiezen van een klimaatbestendige inheemse boomsoort.

Na al het verlies en verdriet, is het mooi om te zien dat nieuw leven een kans krijgt. Deze bomen helpen om de bodem nat te houden en zorgen voor verkoeling in de zomer. De komende periode zullen nog meer bomen geplant worden door de bomenstichting en de gemeente. Aangeraden wordt om het lokale nieuws hiervoor in de gaten te houden. Inspraak avonden in de Binder zullen volgen om plannen met bewoners te bespreken.

Wij hopen dat onze Celtis Oceidentalis snel tot grote hoogte stijgt om zo het dorpse en groene karakter weer terug te brengen in Leersum