VVD stelt vragen over blog Fernhout over vertrouwelijke bespreking college in treincoupe

Vandaag stelde fractievoorzitter Jorrit Linders namens de VVD schriftelijke vragen aan het College over hun bespreking van gevoelige zaken tijdens hun treinrit naar Maastricht. Verzoek: vrijdag a.s. antwoord. Raad moet goed geïnformeerd worden.

Lees de vragen hier:

De VVD Utrechtse Heuvelrug nam vanavond kennis van wat zich gisteren heeft afgespeeld in een trein richting Maastricht, waarin het College van B&W openlijk sprak over diverse zaken. Dit kwam naar buiten door een blog van de heer Fokke Fernhout. De fractie van de VVD is geschrokken. Dit mag natuurlijk niet gebeuren.

Het is essentieel dat de gemeenteraad volledig en juist wordt geïnformeerd. De VVD-fractie heeft de volgende schriftelijke vragen, waarop ze van het College uiterlijk vrijdag 29 juni aanstaande een schriftelijk antwoord verwacht.

1) Klopt het dat het College op deze wijze over de in de blog van de heer Fernhout genoemde onderwerpen heeft gesproken? Zo nee, wat is volgens het College onjuist?

2) Welke stappen onderneemt het College in de richting van genoemde betrokkenen?

Jorrit Linders

Fractievoorzitter VVD Utrechtse Heuvelrug