Het VVD-verkiezingsprogramma maken we samen. Lees hoe u bij kunt dragen!

Wat u vindt van Nederland, kan zomaar in ons verkiezingsprogramma komen te staan. Hoe? Onderaan deze tekst vindt u zeven documenten, waaronder één: het concept-verkiezingsprogramma. Samengesteld al met de input van veel leden. Maar ook u als lid kunt daar nog invloed op hebben. Vijf documenten zijn samenvattingen van het programma én de mooie motiverende ambitie van onze lijsttrekker Mark Rutte! Hieronder leest u hoe uw visie op een liberaler NL in ons verkiezingsprogramma kan komen:

• Lees het programma (het hele, of juist één deel dat u in het bijzonder interesseert en raakt)
  • Daar waar u een opmerking heeft, een tekst wilt wijzigen, weglaten of toevoegen, kunt u een wijzigingsvoorstel doen (dat heet een amendement)
  • Vul uw amendement in en mail het naar onze afdeling (info@vvd-uh.nl)
  • Er wordt vervolgens over gestemd door de aanwezige leden en aangenomen voorstellen worden door de secretaris naar de programma-cie gestuurd
  • De programma-cie verzamelt landelijk alle amendementen en deze worden besproken op de Landelijke Vergadering, eind deze maand. Ook hier wordt over de verschillende amendementen gestemd
  • Aangenomen amendementen op de LV worden verwerkt in het definitieve verkiezingsprogramma

U merkt, uw opmerkingen kunnen vrijwel letterlijk opgenomen worden in het verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen van komend jaar!

Lees het programma of het voor u belangrijke deel, maak een amendement en geef het aan ons door. Belangrijker nog, wij zien u graag komende dinsdag 11 oktober om het toe te lichten!

Roel Derks
Secretaris a.i.
PS: bekijk ook de video van onze lijsttrekker!