Cursus lokale politiek: Raadslid, iets voor mij?

Iedereen die zich wil oriënteren op lokale politiek is van harte uitgenodigd mee te doen aan de cursus Politiek Actief die na de herfstvakantie wordt georganiseerd door de gemeenteraden en griffies van de gemeenten Ede, Rhenen en Utrechtse Heuvelrug.

In de cursus Politiek Actief vergroot u uw theoretische kennis over de lokale politiek en verbetert u uw vaardigheden, zoals debatteren. Ook een lobbytraining staat op het programma. Daarnaast bezoekt  u een gemeenteraadsvergadering en loopt u een (korte) stage bij een politieke partij of bij de gemeente.

Aan de deelname zijn voor de deelnemers geen kosten verbonden.

De cursus start op maandag 24 oktober en bestaat uit totaal zes bijeenkomsten, met elk een ander thema.

In  bijgaand pamflet staat een globaal overzicht van het programma en wordt verwezen naar de website van ProDemos, de organisatie die de cursus voor ons heeft ontwikkeld.

De inschrijving loopt via de griffie van Rhenen, maar de griffie van de Utrechtse Heuvelrug krijgt graag een CC van uw aanmelding.
Aanmelden kan dus het beste via klikken op -deze link-

Roel Derks
Secretaris VVD Utrechtse Heuvelrug